SÍNTESI PROGRAMACIÓ 2n ESO
MATÈRIA: Educació física nivell:
2n ESO
PROFESSOR: Núria Codina
LLIBRE DE TEXT: els alumnes compraran un quadernet a consergeria cada trimetsre.
MATERIAL: roba esportiva (xandal i quets), tovallola i sabó per rentar-se
CONTINGUTS:
1R TRIMESTRE
Condició física i salut
El Cos humà i el nostre nivell de condició física:
el cos humà, proves de valoració i l’escalfament.
Cuidem el cos II: les qualitats físiques. La
resistència. Control i intensitat per mitjà de la freqüència cardíaca.
El sedentarisme: hàbits saludables i perjudicials.
Jocs i esports
El sedentarisme: hàbits saludables i perjudicials.
Jocs i esports
Els
esports individuals: l'atletisme.
2N TRIMESTRE
Expressió corporal: Danses del món
Jocs i esports:
Els esports col.lectius: voleibol/Korfbal
Els esports d'oposició: badminton I
Activitats a la natura
Els esports col.lectius: voleibol/Korfbal
Els esports d'oposició: badminton I
Activitats a la natura
Activitats i jocs per a l’aprenentatge dels
esports individuals: l’atletisme
3R TRIMESTRE
Condició física i salut:
Jocs amb material alternatiu: Pales, frisbees, ...
La flexibilitat. Sistemes d'entrenament
Jocs amb material alternatiu: Pales, frisbees, ...
La flexibilitat. Sistemes d'entrenament
Jocs i esports
Els esports col.lectius: Futbol I: tècniques bàsiques
Activitats a la natura:
BTT Vía verda
Activitats a la natura:
BTT Vía verda
SISTEMA DE TREBALL:
- Classes pràctiques en les que
l’alumne treballarà individualment i en equip. Es treballaran els continguts
mitjançant jocs o formes jugades.
- La part teòrica es treballarà
amb un quadernet que els alumnes podran comprar cada trimestre a consergeria.
-
L’alumne haurà de realitzar totes les pràctiques degudament equipat (xandall i
quets). Les pràctiques que no es realitzin hauran de ser justificades i
l’alumne realitzarà una fitxa teòrica dels continguts de la sessió.
- En finalitzar la sessió pràctica l’alumne haurà de rentar-se i canviar-se de roba.
- En finalitzar la sessió pràctica l’alumne haurà de rentar-se i canviar-se de roba.
CRITERIS D’AVALUACIÓ:
En
finalitzar el curs l’alumne ha de:
1.Identificar
els objectius de l’escalfament i recopilar activitats, estiraments i exercicis
de mobilitat articular apropiats per a l’escalfament. Identificar les parts de
la sessió d’entrenament.
2.Incrementar
el nivell individual de condició física per millorar la salut.
3.
Conèixer les qualitats físiques bàsiques i els sistemes del cos humà que
intervenen.
4.Valorar
la freqüència cardíaca com a indicador de la intensitat de l’esforç.
5.Millorar
l’execució dels aspectes tècnics d’un esport individual.
6.Manifestar
actituds de cooperació, tolerància i esportivitat en els esports i jocs col·lectius.
7.Mostrar
autocontrol i participació en les activitats d'oposició.
8.Crear i
posar en pràctica una seqüència harmònica de moviments corporals a partir d'un
ritme triat.
9.Conèixer
la importància de la pràctica d'activitats a la natura. Realitzar de forma autònoma
en el grup classe les sortides programades en el medi natural, utilitzant
l’equipament adequat. Mostrar una actitud de respecte pel medi natural.
10. Haver
adquirit l’hàbit de rentar-se i canviar-se de roba en finalitzar les sessions
d’educació física.
11. Haver
mostrat respecte vers les instal·lacions, materials i membres de la comunitat
educativa.
CRITERIS
DE QUALIFICACIÓ:
- Exercicis i treballs: 10 %
- Prova teòrica: 20%
- Pràctiques de jocs i esports: 40%
- Hàbits higiènics: 10%
- Actitud: 20%
- Per fer
mitja s’ha d’haver puntuat en tots els apartats
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada