Síntesi 2n

SÍNTESI PROGRAMACIÓ 2n ESO


MATÈRIA:   Educació física                                                nivell: 2n ESO

PROFESSOR: Núria Codina                   

LLIBRE DE TEXT: els alumnes compraran un quadernet a consergeria cada trimetsre.

MATERIAL: roba esportiva (xandal i quets), tovallola i sabó per rentar-se

CONTINGUTS:
1R TRIMESTRE
Condició física i salut
El Cos humà i el nostre nivell de condició física: el cos humà, proves de valoració i l’escalfament.                 
Cuidem el cos II: les qualitats físiques. La resistència. Control i intensitat per mitjà de la freqüència cardíaca. 
El sedentarisme: hàbits saludables i perjudicials.
Jocs i esports
Els esports individuals: l'atletisme.

2N TRIMESTRE
Expressió corporal: Danses del món
Jocs i esports:
Els esports col.lectius: voleibol/Korfbal
Els esports d'oposició: badminton I
Activitats a la natura                  
Activitats i jocs per a l’aprenentatge dels esports individuals: l’atletisme

3R TRIMESTRE
Condició física i salut: 
Jocs amb material alternatiu: Pales, frisbees, ...
La flexibilitat. Sistemes d'entrenament                                     
Jocs i esports
Els esports col.lectius: Futbol I: tècniques bàsiques
Activitats a la natura:
BTT Vía verda



SISTEMA DE TREBALL:
- Classes pràctiques en les que l’alumne treballarà individualment i en equip. Es treballaran els continguts mitjançant jocs o formes jugades.
- La part teòrica es treballarà amb un quadernet que els alumnes podran comprar cada trimestre a consergeria.
- L’alumne haurà de realitzar totes les pràctiques degudament equipat (xandall i quets). Les pràctiques que no es realitzin hauran de ser justificades i l’alumne realitzarà una fitxa teòrica dels continguts de la sessió. 
- En finalitzar la sessió pràctica l’alumne haurà de rentar-se i canviar-se de roba.


CRITERIS D’AVALUACIÓ:
En finalitzar el curs l’alumne ha de:
1.Identificar els objectius de l’escalfament i recopilar activitats, estiraments i exercicis de mobilitat articular apropiats per a l’escalfament. Identificar les parts de la sessió d’entrenament.
2.Incrementar el nivell individual de condició física per millorar la salut.
3. Conèixer les qualitats físiques bàsiques i els sistemes del cos humà que intervenen.
4.Valorar la freqüència cardíaca com a indicador de la intensitat de l’esforç.
5.Millorar l’execució dels aspectes tècnics d’un esport individual.
6.Manifestar actituds de cooperació, tolerància i esportivitat en els esports i jocs col·lectius.
7.Mostrar autocontrol i participació en les activitats d'oposició.
8.Crear i posar en pràctica una seqüència harmònica de moviments corporals a partir d'un ritme triat.
9.Conèixer la importància de la pràctica d'activitats a la natura. Realitzar de forma autònoma en el grup classe les sortides programades en el medi natural, utilitzant l’equipament adequat. Mostrar una actitud de respecte pel medi natural.
10. Haver adquirit l’hàbit de rentar-se i canviar-se de roba en finalitzar les sessions d’educació física.
11. Haver mostrat respecte vers les instal·lacions, materials i membres de la comunitat educativa.

CRITERIS DE QUALIFICACIÓ:
- Exercicis i treballs: 10 %
- Prova teòrica: 20%
- Pràctiques de jocs i esports: 40%
- Hàbits higiènics: 10%
- Actitud: 20%
- Per fer mitja s’ha d’haver  puntuat en tots els apartats