Síntesi 4t

síntesi de programació                                                                           curs 2018-2019


Matèria:    EDUCACIÓ FÍSICA                                                          nivell: 4t ESO

PROFESSOR:  NÚRIA PLANELL                      DEPARTAMENT: EDUCACIÓ FÍSICA

FONTS DOCUMENTALS: bloc del centre, moodle, edu365.
MATERIAL: ROBA ESPORTIVA (XANDALL I ESPORTIVES) ADEQUADA PER LA PRÀCTICA ESPORTIVA. ESTRIS PER LA HIGIENE PERSONAL I ROBA DE RECANVI.

CONTINGUTS:

1R TRIMESTRE

UNITAT I: Condició física i salut

El cos humà i el nostre nivell de condició física: el cos humà, proves de valoració i l'escalfament.

UNITAT  II: Condició física i salut

Millorem el rendiment I: resistència aeròbica, relaxació i flexibilitat. Aplicació dels sistemes d'entrenament de les qualitats físiques.

UNITAT III :Expressió corporal

Composicions coreogràfiques amb música (aeròbic)

2N TRIMESTRE

UNITAT IV: Jocs i esports

Esport individual: Atletisme: proves combinades

UNITAT V: Condició física i salut

Millorem el rendimentII: força-resistència i flexibilitat. Aplicació dels sistemes d'entrenament de les qualitats físiques.

UNITAT VI: Jocs i esports

Esport col.lectiu: Korfball II
-          
-         
 3ER TRIMESTRE


UNITAT VII:Jocs i esports

Esport col.lectiu: Handball II


UNITAT VIII: Jocs i esports 


Esport col.lectiu: voleibol II


UNITAT IX: Condició física i salut


Els primers auxilis


Higiene esportiva. La postura correcta per a la pràctica d'activitat física i a la vida quotidiana. 

Recuperació de lesions

       

SISTEMA DE TREBALL:
- Classes pràctiques en les que l’alumne treballarà individualment i en equip. Es treballaran els continguts mitjançant jocs o formes jugades.
- La part teòrica es treballarà amb un quadernet que els alumnes podran comprar cada trimestre a consergeria.
- L’alumne haurà de realitzar totes les pràctiques degudament equipat (xandall i quets). Les pràctiques que no es realitzin hauran de ser justificades i l’alumne realitzarà una fitxa teòrica dels continguts de la sessió.  En finalitzar la sessió pràctica l’alumne haurà de dutxar-se.


CRITERIS D’AVALUACIÓ
En finalitzar el curs, l’alumne ha de:
1.Planificar i posar en pràctica escalfaments autònoms per a una activitat concreta.
2.Incrementar el nivell individual de condició física per millorar la salut, a partir del coneixement de sistemes i mètodes d'entrenament.
3.Participar en l'elaboració d'un pla de treball per a la millora de la condició física.
4.Realitzar exercicis d'acondicionament físic atenent a criteris de correcció postural com a estratègia per a la prevenció de lesions.
5. Conèixer les tècniques bàsiques de primers auxilis.
5.Participar de forma activa en activitats esportives individuals, col·lectives o d'adversari.
6.Participar en l'organització i posada en pràctica de torneigs o competicions esportives.
7.Participar de forma constructiva en la creació i realització de coreografies amb suport musical.
8.Utilitzar la respiració i la relaxació com a mètodes d'alliberament de tensions.
9.Realitzar de forma autònoma en el grup classe les sortides programades en el medi natural, utilitzant l’equipament, eines i tècniques d’orientació adients. Mostrar una actitud de respecte pel medi natural.
10. Haver adquirit l’hàbit de rentar-se en finalitzar les sessions d’educació física.
11. Haver mostrat respecte vers les instal·lacions, materials i membres de la comunitat educativa.

AVALUACIÓ 
Dates d'exàmens del curs:
  - 1r trimestre;  la  darrera setmana de novembre. Segons el dia que tinguin E.F.
  - 2n trimestre; la segona setmana de març.
  -  3r trimestre; la darrera setmana  de maig. 

Qualificació
·     Saber  ( 30% )
-          Examen escrit dels continguts teòric-pràctics impartits durant el crèdit
-          Entrega de les activitats demanades durant el trimestre.
*** No s’acceptarà cap activitat o treball fora de plaç!!!

·        Fer (40%)
-          Seguiment de les classes pràctiques.
-          Proves pràctiques relacionades amb els temes tractats.

·       Ser (30%)
-          Es valorarà el treball del dia a dia  en classe a través del diari del professor, tenint en compte el grau d’interés de l’alumne, la participació, iniciativa, col.laboració i respecte amb el grup i el professor.
-          En aquest apartat es comptaran rigurosament: retards, faltes injustificades, no portar l’equip esportiu per la pràctica física, i altres incidències que l’alumne pugui tenir.

*** Per tenir nota, l’alumne ha de computar en tots els apartats.
*** L’alumne que no fa pràctica per qualsevol motiu justificat, realitzarà una fitxa de la sessió o alguna altra tasca demanada pel professor, la qual haurà de ser entregada al finalitzar la sessió o màxim al dia següent.
*** L’alumne que presenti alguna lesió temporal o altre tipus de patologia, haurà de parlar amb el professor per tal que se li asigni un treball alternatiu per poder ser avaluat.