Objectius mínims

1r. ESO - Objectius mínims

Identificar les parts d'una sessió d'activitat física i l'objectiu de cadascuna.
Reconèixer les qualitats físiques com a qualitats de millora.
Incrementar el nivell individual de condició física per millorar la salut pròpia.
Millorar l'execució dels aspectes tècnics bàsics d'un esport individual, acceptant el nivell assolit.
Millorar l'execució tècnica i tàctica d'un esport col•lectiu, demostrant haver comprès les fases del joc (atac i defensa) i el respecte per les normes del joc.
Participar de forma activa en les activitats proposades a classe.
Elaborar i expressar missatges de forma col•lectiva utilitzant tècniques com el mim, el gest, la dramatització o altres, i mostrar desinhibició en les activitats d'expressió corporal.
Mostrar habilitat i respecte per a la realització d'activitats en el medi natural.
Mostrar hàbits higiènics i posturals saludables relacionats amb l'activitat física i la vida quotidiana.
Haver adquirit l’hàbit de rentar-se en finalitzar les sessions d’educació física.
Mostrar respecte vers les instal•lacions, materials i membres de la comunitat educativa.

2n ESO – Objectius mínims

Identificar els objectius de l’escalfament
Incrementar el nivell individual de condició física per millorar la salut.
Valorar la freqüència cardíaca com a indicador de la intensitat de l’esforç.
Millorar l’execució dels aspectes tècnics d’un esport individual.
Manifestar actituds de cooperació, tolerància i esportivitat en els esports i jocs col•lectius.
Participar de forma activa en les activitats proposades a classe.
Crear i posar en pràctica una seqüència harmònica de moviments corporals a partir d'un ritme triat.
Conèixer la importància de la pràctica d'activitats a la natura. Realitzar de forma autònoma en el grup classe les sortides programades en el medi natural, utilitzant l’equipament adequat. Mostrar una actitud de respecte pel medi natural.
Haver adquirit l’hàbit de rentar-se i canviar-se de roba en finalitzar les sessions d’educació física.
Mostrat respecte vers les instal•lacions, materials i membres de la comunitat educativa.

3r ESO – Objectius mínims

Planificar i posar en marxa un escalfament general.
Relacionar les activitats físiques amb els efectes que produeixen en els diferents aparells i sistemes del cos humà, especialment amb aquells que són més rellevants per la salut.
Incrementar el nivell individual de condició física per millorar la salut, participant en les activitats que es proposen i identificant quina és la qualitat física susceptible de millora. Reconèixer a partir de la mesura de la freqüència cardíaca la intensitat del treball realitzat.
Conèixer els diferents sistemes i mètodes d’entrenament per a la millora de la condició física.
Reflexionar sobre la importància d’una alimentació equilibrada i les variacions de demanda segons l’activitat física que es desenvolupa. Conèixer els efectes negatius d’una vida sedentària.
Resoldre situacions de joc en un o més esports col•lectius.
Millorar l’execució dels aspectes tècnics d’un esport individual.
Mostrar autocontrol i participació en les activitats d'oposició.
Participar de forma activa en les activitats proposades a classe.
Crear i posar en pràctica seqüències de moviments, individualment i col•lectiva, amb i sense suport musical.
Realitzar de forma autònoma en el grup classe les sortides programades en el medi natural, utilitzant l’equipament, eines i tècniques d’orientació adients. Mostrar una actitud de respecte pel medi natural.
Utilitzar els tipus de respiració i les tècniques i mètodes de relaxació com a mitjà per a la reducció de desequilibris i minimitzar les tensions produïdes en la vida quotidiana.
Haver adquirit l’hàbit de rentar-se en finalitzar les sessions d’educació física.
Mostrar respecte vers les instal•lacions, materials i membres de la comunitat educativa.

4t ESO – Objectius mínims

Planificar i posar en pràctica escalfaments autònoms per a una activitat concreta.
Incrementar el nivell individual de condició física per millorar la salut, a partir del coneixement de sistemes i mètodes d'entrenament.
Participar en l'elaboració d'un pla de treball per a la millora de la condició física.
Realitzar exercicis d'acondicionament físic atenent a criteris de correcció postural com a estratègia per a la prevenció de lesions.
Conèixer les tècniques bàsiques de primers auxilis.
Participar de forma activa en activitats esportives individuals, col•lectives o d'adversari.
Participar en l'organització i posada en pràctica de torneigs o competicions esportives.
Participar de forma constructiva en la creació i realització de coreografies amb suport musical.
Utilitzar la respiració i la relaxació com a mètodes d'alliberament de tensions.
Realitzar de forma autònoma en el grup classe les sortides programades en el medi natural, utilitzant l’equipament, eines i tècniques d’orientació adients. Mostrar una actitud de respecte pel medi natural.
Haver adquirit l’hàbit de rentar-se en finalitzar les sessions d’educació física.
Mostrar respecte vers les instal•lacions, materials i membres de la comunitat educativa.