SÍNTESI DE PROGRAMACIÓ curs
2017-2018
Matèria: EDUCACIÓ
FÍSICA nivell:
3r ESO
PROFESSOR: Núria Codina DEPARTAMENT:
EDUCACIÓ FÍSICA
LLIBRE DE TEXT: ELS ALUMNES COMPRARAN UN QUADERNET A CONSERGERIA CADA TRIMESTRE O EL
TINDRAN A LA PLATAFORMA.
MATERIAL: ROBA ESPORTIVA (XANDALL I ESPORTIVES) ADEQUADA PER LA PRÀCTICA ESPORTIVA. ESTRIS PER LA HIGIENE PERSONAL I ROBA DE RECANVI.
CONTINGUTS:
1R TRIMESTRE
UNITAT I: Condició física i salut
El Cos humà i el nostre nivell de condició física:
el cos humà, proves de valoració. Ampliem l’escalfament. Pautes per a la seva
elaboració.
UNITAT II:
Condició física i salut
Cuidem el cos I: La Resistència. Mètodes d'entrenament I
UNITAT III: Jocs i esports
Els esports col.lectius: El bàsquet./Hoquei/Korfball
2N TRIMESTRE
UNITAT
IV: Condició física i salut
Cuidem
el cos II: La força: mètodes d’entrenament
UNITAT V:
Jocs i esports
Esport d’adversari: activitats de lluita. Rugby cinta
UNITAT VI:
Condició física i salut
Tècniques de relaxació.
Tècniques de relaxació.
Alimentació i nutrició. La dieta equilibrada
UNITAT VII: Expressió corporal
Habilitats gimnàstiques i acrobàtiques: , acrosport.
3R TRIMESTRE
UNITAT VIII: Condició
física i salut
Cuidem el cos III: VELOCITAT . Proves atlètiques
de velocitat
UNITAT IX: Jocs
i esports
Els esports col.lectius: Handbol
UNITAT X: Activitats a la natura: Piragua
SISTEMA DE TREBALL:
- Classes pràctiques en les
que l’alumne treballarà individualment i en equip. Es treballaran els
continguts mitjançant jocs o formes jugades.
- La part teòrica es
treballarà a través del moodle, edu365 i bloc.
- L’alumne haurà de realitzar totes les pràctiques
degudament equipat (xandall i quets). Les pràctiques que no es realitzin hauran
de ser justificades i l’alumne realitzarà una fitxa teòrica dels continguts de
la sessió. En finalitzar la sessió pràctica
l’alumne haurà de complir amb les normes d'higiene.
CRITERIS D’AVALUACIÓ:
En finalitzar el curs, l’alumne ha de:
1.Planificar
i posar en marxa un escalfament general.
2.Relacionar
les activitats físiques amb els efectes que produeixen en els diferents
aparells i sistemes del cos humà, especialment amb aquells que són més rellevants
per la salut.
3.Incrementar
el nivell individual de condició física per millorar la salut, participant en
les activitats que es proposen i identificant quina és la qualitat física
susceptible de millora. Reconèixer a partir de la mesura de la freqüència cardíaca
la intensitat del treball realitzat.
4.
Conèixer els diferents sistemes i mètodes d’entrenament per a la millora de la
condició física.
5.Reflexionar
sobre la importància d’una alimentació equilibrada i les variacions de demanda
segons l’activitat física que es desenvolupa. Conèixer els efectes negatius
d’una vida sedentària.
6.Realitzar
de forma autònoma en el grup classe les sortides programades en el medi
natural, utilitzant l’equipament, eines i tècniques d’orientació adients.
Mostrar una actitud de respecte pel medi natural.
7.Resoldre
situacions de joc en un o més esports col·lectius, aplicant coneixements tècnics
i tàctics.
8.Millorar
l’execució dels aspectes tècnics d’un esport individual.
9.Crear
i posar en pràctica seqüències de moviments, individualment i col·lectiva, amb
i sense suport musical.
10.Utilitzar
els tipus de respiració i les tècniques i mètodes de relaxació com a mitjà per
a la reducció de desequilibris i minimitzar les tensions produïdes en la vida
quotidiana.
11.
Haver adquirit l’hàbit de rentar-se en finalitzar les sessions d’educació
física.
12.
Haver mostrat respecte vers les instal·lacions, materials i membres de la
comunitat educativa.
CRITERIS
DE QUALIFICACIÓ:
- Competència SER: 30% (actitud de l'alumne, seguiment de les normes establertes pel departament d'E.F., hàbits higiènics.
- Competència SABER: 30% (inclou la teoria feta al llarg del trimestre. Exàmens i petits treballs)
- Competència FER: 40% ( classes pràctiques)
- Competència SER: 30% (actitud de l'alumne, seguiment de les normes establertes pel departament d'E.F., hàbits higiènics.
- Competència SABER: 30% (inclou la teoria feta al llarg del trimestre. Exàmens i petits treballs)
- Competència FER: 40% ( classes pràctiques)
- Per fer
mitja s’ha d’haver puntuat en tots els apartats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada