Síntesi 1r

SÍNTESI PROGRAMACIÓ                                                        curs 2018-2019


Matèria:    Educació física                                                nivell: 1R ESO

PROFESSORA: Ester Perisé  e_mail: eperise@insseros.cat                         

LLIBRE DE TEXT: Classroom. Apunts, fitxes. treballs...
MATERIAL: roba esportiva (xandall, malles, pantalons curts esportius i quets) , tovallola i sabó per rentar-se, roba recanvi , ampolla aigua individual, mascareta de recanvi.

CONTINGUTS:

1R TRIMESTRE
Condició física i salut
El Cos humà i el  nivell de condició física: el cos humà, proves de valoració, la sessió d’educació física i l’escalfament per a la pràctica esportiva.                
Condició física i salut
Les qualitats físiques i habilitats motrius bàsiques
Jocs i esports
Jocs preesportius: Activitats i jocs per a la comprensió de les fases del joc, per a l’aprenentatge dels esports col·lectius.

2N TRIMESTRE
Expressió Corporal
Les activitats expressivesEl cos expressiu, postura, gest i moviment: Acrosport.
Jocs i esports
La Gimnàstica artística.
Jocs i esports
Iniciació als esports d’adversari: 
-activitats luctatòries : el judo.

3R TRIMESTRE
Jocs i esports i Condició física
Jocs i esports alternatius per a la millora de la condició física
Jocs i esports 
Activitats i jocs per a l’aprenentage d’un esport col.lectiu: el bàsquet. i el korfbol
Condició física i salut:
Esquena sana.
Activitats a la natura:
El senderisme, excursió.

SISTEMA DE TREBALL:
- Classes pràctiques en les que l’alumne treballarà individualment i en equip. Es treballaran els continguts mitjançant jocs o formes jugades.
- La part teòrica es treballarà amb un quadernet que els alumnes podran comprar cada trimestre a consergeria o descarregar-se’l de la plataforma.
- L’alumne haurà de realitzar totes les pràctiques degudament equipat (xandall i quets). Les pràctiques que no es realitzin hauran de ser justificades i l’alumne realitzarà una fitxa teòrica dels continguts de la sessió.  En finalitzar la sessió pràctica l’alumne haurà de rentar-se i canviar-se de roba.
- El primer dia de classe s'informa a l'alumne de totes les normes de funcionament de la matèria. Ha de ser conscient de les mateixes i seguir-les durant tot el curs. Cal recordar tambè que són un aspecte important a valorar dins de la nota de la mateixa.

CRITERIS D’AVALUACIÓ:
En finalitzar el curs l’alumne ha de:
1. Conèixer la importància de l’escalfament i identificar les parts d'una sessió d'activitat física i l'objectiu de cadascuna.
2. Conèixer el significat de la condició física i reconèixer les qualitats físiques com a qualitats de millora.
3. Incrementar el nivell individual de condició física per millorar la salut pròpia.
4. Millorar l'execució dels aspectes tècnics bàsics dels esports individuals treballats, acceptant el nivell assolit.
5. Millorar l'execució tècnica i tàctica dels esports col·lectius practicats, demostrant haver comprès les fases del joc (atac i defensa) i el respecte per les normes del joc.
6. Elaborar i expressar missatges de forma col·lectiva utilitzant tècniques com el mim, el gest, la dramatització o altres, i mostrar desinhibició en les activitats d'expressió corporal.
7. Conèixer la importància de la pràctica d'activitats a la natura. Realitzar amb el grup classe les sortides programades en el medi natural, utilitzant l’equipament adequat. Mostrar una actitud de respecte pel medi natural
8. Mostrar hàbits higiènics i posturals saludables relacionats amb l'activitat física i la vida quotidiana.
9. Haver adquirit l’hàbit de rentar-se i canviar-se de roba en finalitzar les sessions d’educació física.
10. Haver mostrat respecte vers les instal·lacions, materials i membres de la comunitat educativa.

CRITERIS DE QUALIFICACIÓ:
- Exercicis i treballs, fitxes, qüestionaris: 20 %
- Pràctiques de jocs i esports: 50%
- Hàbits higiènics: 10%
- Actitud: 10%
- Per fer mitja s’ha d’haver  puntuat un mínim en tots els apartats.